Vi har fået endnu en fantastisk medarbejder på holdet!

Vi har hen over sommeren sagt velkommen til Henrik Astman Jensen. Henrik er tidligere medstifter og -ejer af Made by Juno – et webbureau der har arbejdet med SEO, grafisk design og webudvikling.
Henrik har brede kompetencer inden for webudvikling (ca. 20 års erfaring) og hans spidskompetencer er WordPress-udvikling og søgemaskineoptimering. Henrik har siden 2006 arbejdet med SEO og har en del erfaring fra lignende brancher.

Som udvikler og SEO-ekspert hos Computopic vil Henrik blandt andet stå for driften og udviklingen af diverse WordPress websites for både eksisterende kunder såvel som nye. Hos Computopic kan vi levere samlede pakkeløsninger med design og udvikling af 100% responsive hjemmesider, samt en SEO-optimering der skaber de bedste resultater og bedre placeringer i de organiske søgeresultater.

Når en hjemmeside er søgemaskineoptimeret betyder det, at den har de rigtige forudsætninger for at blive placeret højt i de organiske søgeresultater på Google.

Der er fire forskellige aspekter inden for SEO

  1. Brugersignaler. Brugerens adfærd på siden står for ca. 20% af hjemmesidens SEO.
    Brugerens adfærd er eksempelvis Dwell time, Bounce rate og Click Through rate.
    Brugersignalerne indikerer om brugeren vurderer at siden er relevant.

  2. Teknik udgør omkring 20% af en hjemmesides SEO.
    Det er bl.a. hastighed, domæneopsætning og mobilvenlighed.

  3. Indhold. Sidens content udgør ca. 20% af hjemmesidens SEO.
    indholdet består blandt andet af titler, metabeskrivelser, overskrifter, brødtekst, søgeord og interne links.

  4. Links er en af de ting, som blandt andet Google, vægter højest i forhold til SEO. Faktisk er det hele 40% af Googles algoritme der fokuserer på links. Eksterne links er vigtige for SEO, men ikke alle links er lige. Links skal være: relevante, alsidige og have autoritet. Det vil sige at Wikipedia og sociale medier ikke påvirker SEO-ranking, da disse vil være klassificeret som no-follow links.

I dag kommer de fleste besøg til hjemmesider fra mobiltelefoner. Næsten 60 % af alle søgninger foretages på mobiltelefoner, derfor er det vigtigt at have optimerede og responsive hjemmesider. Hvis en hjemmeside ikke er responsiv kan det både påvirke sidens placering i de organiske søgeresultater, da eksempelvis Google tilskriver en høj søgeværdi i at sider er mobiloptimeret, men derudover kan det også give slutbrugeren en dårlig oplevelse. Henrik er all-round ekspert i SEO, men arbejder med fokus på on-site optimering.

WordPress er ifølge W3Tech det mest anvendte CMS-værktøj på verdensplan, med en markedsandel på 58,55%. WordPress gør det let og overskueligt for virksomheder og organisationer at opdatere indhold såsom artikler m.v. på deres hjemmesider, uden nødvendigvis at have en masse erfaring med programmering. Derudover er det let at integrere WordPress til diverse back-end systemer via API.

Skal du bruge en ny hjemmeside der er let at administrere, eller vil du give din gamle hjemmeside en ordentlig SEO-makeover? Så kontakt os i dag og tag en snak med Henrik.


Vi er rigtig glade for at byde Henrik velkommen på holdet!


en_GBEnglish (UK)